Blog_Cloud_Computing

Fa temps que volia compartir amb vosaltres la meva experiència amb les eines que el núvol (Cloud Computing) posa a la nostra disposició per tal de tenir una vida més senzilla, o més productiva, o més endreçada, o “més tot” junt…

Són ja molts anys els que porto utilitzant les eines que us enunciaré, i puc assegurar-vos que malgrat sembla que estem en un món canviant les eines bones es mantenen i no canvien, simplement evolucionen. Això és un missatge positiu que us vull transmetre.

Podria disparar una bateria d’aplicacions que utilitzo i afegir una descripció de les seves funcionalitats, però no em sembla adequat per assolir l’objectiu d’aquesta entrada del bloc. Prefereixo descriure un dia qualsevol de la meva vida relacionant els diferents moments amb la tecnologia que m’acompanya. Apa! Doncs som-hi.

5:55 AM – El mòbil ANDROID (ver 4.x) em desperta amb la seva alarma. Es tracta d’un widget nou que em diu l’hora, em parla del temps i la temperatura, em canta l’agenda del dia, i continua resumint-me les notícies importants…. La Karen rondina. Em llevo.

6:45 AM – Surto de casa camí de l’estació de VILANOVA. M’esperen 55′ de tren, per sort assegut. Són els 55′ que tinc per mi. 55′ minuts sense interrupcions, alarmes, crisis, … En fi, la glòria.

  • El primer que faig és veure el CORREU, des del mòbil, on he configurat el client de correu de l’ANDROID amb tots els comptes de correu que tinc. Es possible que hagin hagut incidències als sistemes de l’altre costat de l’Atlàntic. Doncs sí, un canvi de darrera hora en el scheduller d’un vaixell obliga a rolar els bookings d’un viatge ja iniciat, i aquesta funcionalitat no està implementada encara, cal passar l’encàrrec a operacions…
  • Engego el portàtil, que sempre està en suspens, poso el mòbil en mode ZONA-WIFI, i a navegar… Accedeixo al REDMINE i preparo un ticket urgent amb les instruccions pel canvi. El REDMINE és un producte OpenSource que té instal·lat el meu proveïdor de sistemes. Per ell és perfecte que nosaltres utilitzem la seva instància, i nosaltres ens estalviem la contractació del servei… Tots guanyem!
  • Sembla que no tinc cap altre missatge urgent, la resta els revisaré a la feina. Tanco el portàtil, millor dit tanco la tapa i s’adorm solet. Ara toca posar-me al dia, tinc dos opcions: PULSE i MENEAME, ambdós són apps del mòbil. El primer és un agregador de notícies via RSS, tu selecciones les fonts i ell et mostra les notícies de cada font seleccionada, diguéssim que és neutre, un agregador simplement. En canvi el MENEAME (que té el corresponent portal web: meneame.net) és un recull de notícies seleccionat per la comunitat, els usuaris fan propostes de notícies a publicar, la gent va votant, i finalment et presenta les més votades. Està bé perquè llegeixes el que preocupa a la gent, o el que els indigna. I si vas just de temps pots anar directament a les notícies més votades.
  • Bé, ja m’he posat al dia: puja la llum, ens tornen a congelar el sou, s’acaben els ajuts als més necessitats, … Això em fa pensar que he de tornar a recordar a les meves filles que estudiïn força anglès i que no s’aferrin a masses coses, i que com va fer el seu pare fa anys elles probablement hauran d’anar a treballar a fora si volen tenir un futur. Els poso un Whatsapp, segurament estaran despertes, els escric: “Com va l’anglès?”
  • A la feina volen que sortim a vendre els projectes a l’estranger, fantàstic però jo d’anglès malament. Per sort un amic em va recomanar dos apliacions TO IMPROVE MY ENGLISH, a saber: DUOLINGO (en WEB i app mòbil) i el TED. Del primer en parlo en altres entrades del bloc, és fantàstic. I com més en saps, més ràpid vas, i amb 10′ practiques la tira. TED és un repositori de xerrades interessants sobre ANYTHING , són presentacions majoritàriament en anglès que t’ajuden d’una manera amena a millorar el teu nivell. De tant en tant les descarrego al mòbil per la WIFI, en low quality, i les puc reproduir en offline. malgrat la Renfe va assegurar que tindríem WIFI gratuïta als Rodalies, a hores d’ara res de res. Per què low quality? Doncs perquè així ocupen menys, triguen menys en descarregar-se i necessiten menys bateria per reproduir-se, aquest darrer argument és el més important, Isn’t it?
  • Després d’una xerrada brillant del TED sobre els nombres de Fibonacci, per cert l’he entès molt bé perquè tenia força slides en el powerpoint que presentaven, arribo a l’estació del CLOT. Puntual.

8:10 AM – Arribo a la feina, el cafè l’he fet pel camí (fora d’horari laboral, per aquells que diuen…). Reviso correu…

A partir d’aquí comença l’activitat forta, tecnologia a tope, però continuaré un altre dia…
. – Xavier Roca Vilalta

Un comentario »

  1. […] Aquesta entrada és la continuació d’aquesta altra: Un dia en el núvol (I). […]

Responder

